NASZ PRZEPIS

SKŁADNIKI

3 jaja

szczypta cukru

1 łyżka sosu sojowego

do podania:

½ szklanki suchego ryżu

¼ arkusza wodorostów nori

po małej garści świeżej kolendry, pachnotki, rukwi wodnej, portulaki,

musztardowca lub innych ulubionych ziół i sałat

2 mini cukinie

garść fasolki szparagowej

PRZYGOTOWANIE

Omlet:

Roztrzep jajka jak najdelikatniej, dodaj cukier i sos sojowy. Delikatnie wymieszaj.

Możesz wszystko przecedzić przez sito, żeby masa była gładka.

Wlej cienką warstwę ciasta na mocno rozgrzaną patelnię.

Kiedy ciasto lekko się zetnie, złóż je ostrożnie w 1/3 długości i przyciśnij delikatnie łopatką lub pałeczkami, aby obie części się zlepiły.  Następnie złóż ciasto po raz kolejny i ponownie przyciśnij od góry, aby wszystkie części się zlepiły.

Wylej kolejną porcję ciasta, delikatnie podnosząc już usmażony omlet tak, aby część ciasta wlała się pod niego i by warstwy zlepiły się razem. Ponownie złóż omlet.

Ponawiamy wylewanie warstw aż otrzymamy równy zwarty blok jajeczny, o grubości ścianek patelni.

Delikatnie podsmażamy omleta ze wszystkich stron, silnie go naciskając. Charakterystyczne piszczenie jest dowodem na obecność płynu wewnątrz omleta. Gotowy omlet nie będzie wydawał żadnych dźwięków.

 

Do podania:

Ryż dokładnie przemyj pod zimną wodą. Zalej szklanką wody, dosól do smaku i gotuj na wolnym ogniu przez ok. 20 minut - do momentu, gdy ryż wchłonie całą wodę i będzie miękki.

Pokrój nori w cienkie paseczki, którymi przyozdobisz ryż.

Ugotuj fasolkę szparagową - wrzuć do wrzątku i gotuj do 5 minut, by zachować wszystkie walory smakowe i odżywcze.

Cukinię zblanszuj i pokrój plasterki.

Całość przełóż do lunchboxa i posyp świeżymi ziołami.


DRUKUJ PRZEPIS _ PDF
Save to PDF
loader