kura100

Wszystko o jajach

ikona

Dzielimy się wiedzą

Dużo wiemy o jajach i dzielimy się tą wiedzą w sposób łatwy i przystępny. Jaja od wielu lat zajmują ważne miejsce w diecie człowieka. Jajo jest „kapsułą zdrowia” pełną wartości odżywczych: najlepiej przyswajalnego białka, minerałów i witamin, niezbędnych w zbilansowanej diecie, potrzebnej do prawidłowego funkcjonowania naszego organizmu. Obalamy mity o złym cholesterolu i chowie kur.

5 kwietnia 2016

Komu służą jaja w diecie?

Z UWAGI NA WARTOŚCI ODŻYWCZE JAJ, POWINNY ONE STANOWIĆ NIEODŁĄCZNY ELEMENT DIETY KAŻDEGO CZŁOWIEKA – OD NIEMOWLĘCIA DO WIEKU PODESZŁEGO.

Warto zauważyć, że jajo można wprowadzać do diety już w 5 miesiącu życia, co sugeruje, iż jest produktem wartościowym od początku istnienia.

 

Białko wspomaga regenerację tkanek po wysiłku lub ich uszkodzeniu, stąd też jajo jest zalecane sportowcom intensywnie trenującym oraz osobom pragnącym zbudować masę mięśniową.

Ponadto zawarte w jajach: witamina A, luteina i zeaksantyna to antyoksydanty, które wzmacniają narząd wzroku, zatem osoby dbające o wzrok, dzieci, a już zwłaszcza osoby zmagające się z problemami z widzeniem, powinny wzbogacić dietę o ten produkt.

Niewątpliwe korzyści ze spożycia jaj odnoszą kobiety w ciąży,

bowiem zawarta w  jajach cholina jest niezbędna do budowy osłonek mielinowych odpowiedzialnych za  prawidłowe przesyłanie impulsów nerwowych, co jest ważne do poprawnego rozwoju płodu.

 

Jajo jest bardzo istotne w diecie laktoowowegetarian  

czyli osób eliminujących z diety mięso, drób i ryby, ale dopuszczają jaja i mleko, ponieważ oprócz pełnowartościowego białka dostarcza witaminy B12 (nieobecnej w produktach roślinnych), która wspomaga procesy krwiotwórcze i metabolizm kwasu foliowego, warunkując prawidłowe funkcjonowanie organizmu.