ZNOSIMY JAJA,
NIE ZNOSIMY CHOLESTEROLU

ZNOSIMY JAJA, <br>NIE ZNOSIMY CHOLESTEROLU

OD WIELU LAT POKUTUJE MIT O SZKODLIWYM CHOLESTEROLU W JAJACH. MY GO OBALAMY. JAJO SKŁADA SIĘ TYLKO W 10% Z TŁUSZCZÓW, Z CZEGO ZALEDWIE 0,4% TO CHOLESTEROL. NA DODATEK TO TZW. “DOBRY CHOLESTEROL”, WPŁYWAJĄCY POZYTYWNIE NA FUNKCJONOWANIE NASZEGO ORGANIZMU.

WIDZISZ
JAKIE TO ZDROWE

WIDZISZ <br>JAKIE TO ZDROWE

“KURZA ŚLEPOTA” CZY “CHODZIĆ SPAĆ Z KURAMI” TO ZNANE POWIEDZENIA, SUGERUJĄCE RZEKOMY SŁABY WZROK KURY. WARTO JEDNAK WIEDZIEĆ, ŻE JAJA KURZE ZAWIERAJĄ LUTEINĘ, KTÓRA WSPOMAGA WZROK, ZAPOBIEGA CHOROBOM SIATKÓWKI I POWSTAWANIU ZAĆMY U CZŁOWIEKA.

Z CZEGO SKŁADA SIĘ JAJO?

Z czego słada się jajo

ODPOWIEDŹ JEST OCZYWISTA: Z BIAŁKA, ŻÓŁTKA I SKORUPY. TAK NAPRAWDĘ KURZE JAJO SKŁADA SIĘ W BLISKO 75% Z WODY, W 12% Z BIAŁKA I W 10% Z TŁUSZCZÓW. ZAWIERA TEŻ NATURALNE PRZECIWUTLENIACZE I SKŁADNIKI ODŻYWCZE. W SKŁAD JAJ KURZYCH WCHODZĄ PRAWIE WSZYSTKIE WITAMINY I MINERAŁY POTRZEBNE DO PRAWIDŁOWEGO FUNKCJONOWANIA NASZEGO ORGANIZMU – PRZEDE WSZYSTKIM: WAPŃ, ŻELAZO, POTAS, CYNK, MANGAN, WITAMINA E, KWAS FOLIOWY I WIELE INNYCH.

NIE TYLKO PISANKI

BIAŁE, BEŻOWE CZY BRĄZOWE? JAKIEJ BARWY JAJA PREFERUJĄ POLACY? Z BADAŃ SPRZEDAŻOWYCH WYNIKA, ŻE NAJCZĘŚCIEJ WYBIERAMY JAJA O SKORUPIE BRĄZOWEJ LUB BEŻOWEJ, A NP. AMERYKANIE WYŁĄCZNIE O BIAŁEJ. MAŁO KTO JEDNAK ZASTANAWIA SIĘ, CZYM UWARUNKOWANA JEST BARWA SKORUPY. OTÓŻ NIE ZALEŻY ONA OD ŻYWIENIA, A OD UWARUNKOWAŃ GENETYCZNYCH, CECH INDYWIDUALNYCH I RASY KONKRETNEJ KURY.

Składniki jaj wspomagają:

  • Zarządzanie wagą

    Wysokiej jakości białko zawarte w jajach pomaga utrzymać dłużej uczucie sytości oraz korzystnie wpływa na podwyższony poziom energii naszego organizmu, co przyczynia się do utrzymania właściwej wagi/masy ciała.

  • Siła mięśni

    Wysokiej jakości białko może wspomóc budowę tkanki mięśniowej u osób aktywnych fizycznie oraz zapobiegać utracie masy mięśniowej u osób w średnim wieku oraz osób starzejących się.

  • Zdrowa ciąża

    Zawarte w jajach żółtko jest doskonałym źródłem Choliny, która to jest niezbędnym składnikiem odżywczym przyczyniającym się do prawidłowego rozwoju mózgu płodu i pomaga zapobiegać występowaniu wad wrodzonych. Dwa jaja dostarczają około połowę zalecanej dawki dziennej dla kobiet w ciąży karmiących piersią.

  • Funkcje mózgu

    Cholina również wspomaga funkcjonowanie mózgu u osób dorosłych poprzez zachowanie struktury błon komórkowych oraz jest kluczowym składnikiem neuro-transmitera (przekaźnika), który pomaga przekazywać wiadomości z mózgu poprzez nerwy do mięsni.

  • Zdrowe oczy

    Luteina i zeaksantyna to dwa antyoksydanty zawarte w żółtkach jaj pomagają zapobiec zwyrodnieniom plamki żółtej, które to są główną przyczyną ślepoty związanej z wiekiem. Badania pokazują, że luteina z jaj może być bardziej przyswajalna niż luteina z inny źródeł.

ZMNIEJSZAJ RYZYKO RAKA

JAJA BOGATE SĄ W CHOLINĘ I W WITAMINĘ B, WSPOMAGAJĄCĄ ROZWÓJ I PRACĘ MÓZGU, AKTYWNOŚĆ I PRACĘ WĄTROBY ORAZ TRANSPORT SUBSTANCJI ODŻYWCZYCH W CAŁYM ORGANIZMIE. SKŁADNIKI TE SĄ SZCZEGÓLNIE POLECANE DLA KOBIET W CIĄŻY, A CHOLINA ZMNIEJSZA RYZYKO ZACHOROWAŃ NA RAKA PIERSI.

MOCNY JAK JAJO

PRZYSŁOWIE MÓWI: “OBCHODZIĆ SIĘ Z CZYMŚ JAK Z JAJEM”. TYMCZASEM JAJA POTRAFIĄ BYĆ BARDZO WYTRZYMAŁE. ODPOWIEDNIO UŁOŻONE MOGĄ WYTRZYMAĆ NACISK PRAWIE 50 KG! TO NIE ŻART… NIE WIERZYCIE? SPRÓBUJCIE ZGNIEŚĆ JAJO CHWYTAJĄC JE ZA DWA CZUBKI KCIUKIEM I PALCEM WSKAZUJĄCYM JEDNEJ DŁONI.

ROZMIARY JAJ

Rozmiary jaj

JAJO KURZE ŚREDNIO WAŻY OK. 60 G. JEGO MASA ZALEŻY MIĘDZY INNYMI OD WIEKU I RASY KURY, KTÓRA JE ZNIOSŁA. POLACY PREFERUJĄ WIĘKSZE JAJA, CHOĆ ICH ROZMIAR NIE MA WPŁYWU NA SMAK.